Wednesday, December 13, 2006

«دشمن» را ناامید کنید!



دعوت آیت الله خامنه ای برای شرکت گسترده مردم در انتخابات روز جمعه

 آیت الله خامنه‌ای روز پنجشنبه مردم را به شرکت گسترده در انتخابات ۲۴ آذر فرا خواند و تاکید کرد : اکنون نوبت مردم است که کار انتخابات را با حضور و اراده خود به کمال برسانند تا خداوند نیز برکات بیشتری را در انتخابات خبرگان و شوراهای اسلامی شامل حال کشور و ملت کند. 

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت الله خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، انتخابات روز جمعه مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی را بسیار مهم خواند و تأکید کرد: انشاءالله مردم با عزم راسخ، انگیزه کامل، و به قصد عبادت و قربت الی الله، وارد میدان انتخابات می شوند و با انتخاب اشخاص صالح – متدین – صادق – امین - کارآمد و دلبسته به اهداف و آرمانهای دینی مردم، سرافرازی ملت متحد ایران را در یک آزمایش انقلابی و مردمی نوین دیگر، به جهانیان اثبات می کنند. 

وی مسئله انتخابات را از دو جنبه حائز اهمیت دانست و افزود: حضور هر ملتی در عرصه انتخابات و صحنه انتخاب، نشانه زنده بودن و خودآگاهی آن ملت است و مردم ایران نیز با استفاده از فرصتی که انتخابات متعدد در کشور ایجاد کرده است، همواره رأی و عزم خود را به کرسی نشانده اند که این پدیده مهم و مبارک، نشانه زنده بودن و آگاهی این ملت است. 

آیت لله خامنه‌ای تحقق نظر و آرمان اکثریت را دومین جنبه اهمیت انتخابات خواند و خاطرنشان کرد: انتخابات محل بروز و تحقق خواست اکثریت است و در انتخابات روز جمعه نیز این مهم، محقق خواهد شد.
 
وی در تبیین اهمیت دو انتخابات
۲۴ آذر، انتخابات مجلس خبرگان را از مهمترین انتخابات کشور ارزیابی کرد و افزود: مجلس خبرگان باید از انسانهای امین – عاقل – صالح، خیرخواه و مورد اعتماد مردم تشکیل شود و همیشه آماده باشد تا در لحظه نیاز، کار بزرگ خود یعنی انتخاب رهبر را، به خوبی انجام دهد بنابراین برای این مجلس مهم، باید بالاترین سطح انتخاب صورت گیرد. 
رهبر حکومت مردم را به شناسایی و انتخاب نامزدهای شایسته برای مجلس خبرگان توصیه کرد و افزود: اگر شناخت از نامزدها وجود نداشت می توان از راهنمایی افراد مومن و مطمئن که معرفی آنها برای انسان حجت شرعی باشد استفاده کرد به شرط اینکه این اشخاص فقط برای ادای وظیفه، کاندیداهای مورد اطمینان را معرفی کنند و به دنبال مسائل دنیوی، سیاسی و یا جنجال و هیاهو نباشند. 
وی همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی، بر ضرورت تدین، امانتداری و صداقت اعضای شوراها تأکید و به مردم توصیه کرد: اشخاصی را به شوراها بفرستید که علاوه بر برخورداری از این سه ویژگی اصلی، کارآمد، فعال و درصدد خدمت به مردم باشند که در این صورت بسیاری از مشکلات شهری و زندگی روزمره مردم حل خواهد شد. 

آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش همیشگی کسانی که آن ها را « دشمنان ملت » می خواند، برای دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوقهای رأی افزود: کسانی که ادعای طرفداری از مردمسالاری و دمکراسی دارند در صددند در سایه کاهش حضور مردم ایران در انتخابات، نهادهای متکی بر مردمسالاری دینی را تضعیف و از این طریق جمهوری اسلامی ایران را متهم کنند اما ملت با شناخت اغراض دشمنان اسلام و ایران، آنان را مثل همیشه ناکام می گذارد. 

وی حضور آگاهانه مردم را در انتخابات روز جمعه، تجلی دوباره رشد و هوشیاری و آمادگی ملت ایران در افکار عمومی جهانیان برشمرد و تأکید کرد: به یاری پروردگار روز جمعه «زن و مرد و پیر و جوان» و همه قشرهای ملت، با حضور پرشور و مصمم در انتخابات، صندوقهای رأی را پر می کنند و فصل تازه و نوینی در مدیریت این بخشها به وجود خواهد آمد. 

رهبر حکومت با اشاره به اقدامات و تمهیدات بسیار خوب مسئولان و دست اندرکاران برای برگزاری هرچه بهتر و با شکوه تر انتخابات
۲۴ آذر افزود: اکنون نوبت مردم است که کار انتخابات را با حضور و اراده خود به کمال برسانند تا خداوند نیز به برکت «عزم و اراده» و نیت صادقانه ملت، برکات بیشتری را در انتخابات خبرگان و شوراهای اسلامی شامل حال کشور و ملت کند. 

وی حضور ملت ایران را در صحنه های اداره کشور، پدیده ای بسیار برجسته و ممتاز برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور درخشان ملت در همه انتخابات
۲۷ سال گذشته همواره نشان دهنده اعتقاد عمیق ملت و نظام به دخالت مردم در سرنوشت کشور بوده است اما برکات، آثار ، عمق و گستره حضور ملت ایران در اداره کشور تنها به انتخابات محدود نمی شود و روند پیشرفت روزافزون کشور و ارتقای موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان از جمله آثار این حضور تعیین کننده است. 

آیت الله خامنه ای، پافشاری ملت ایران را بر حق برخورداری از انرژی هسته ای، تجلی خواست ملی و نمونه ای از حضور آگاهانه مردم در صحنه دانست و تأکید کرد: در مسئله انرژی هسته ای، قدرتهای بین المللی اصرار داشتند که ایران نباید به این فناوری پیشرفته دست یابد اما ملت ایران یکپارچه بر دارا بودن این حق پافشاری کرد و در نتیجه خود را به مرحله بسیار پیشرفته ای رساند که البته این پایان کار نیست و ملت ایران در این زمینه به پیشرفتهای بیشتری نیز دست خواهد یافت.


No comments:

Post a Comment