Wednesday, December 20, 2006

اصولگرا و اصلاح طلب يعني نظام


عفت شريعتي، عضو کميسيون فرهنگي مجلس و از همفکران محمود احمدي نژاد، در گفت و گو با روزتاکيد کرده است که "انتخابات شوراها و خبرگان فقط به نفع نظام جمهوري اسلامي تمام شد". بر اين اساس او از مطبوعات مي خواهد با طرح بحث هاي ديگر"اين شادي را به کام مردم تلخ نکنند." متن مصاحبه در زير مي آيد.


خانم شريعتي، بر اساس اعلام نتايج اوليه انتخابات شوراي شهر تهران، تنها سه نفر از فهرست متعلق به حاميات دولت صدرنشين هستند. اين ترکيب را پيش بيني مي کرديد؟

شما يازده [متعلق به ليست حاميان قاليباف] را به علاوه سه کنيد مي شود چهارده. بنابراين اصولگرايان حائز حداکثر آرا شدند و من بين حاميان دولت و اصولگرايان هيچ فاصله و جدايي نمي بينم که بخواهم آنهارا تفکيک کنم. به هر حال تفاوت فقط در اسامي است. ما معتقديم "اصولگرايان" حاميان دولت هستند.
با توجه به اختلافاتي که ميان جريان احمدي نژاد و قاليباف وجود دارد و در طول انتخابات هم بارها از سوي هر دو طيف اتهاماتي به طيف ديگر وارد شد، گمان مي کنيد اکثريت يافتن جريان قاليباف در شوراها به نفع احمدي نژاد و دولت او در صحنه سياسي کشور تمام مي شود؟

ببينيد، اين انتخابات فقط به نفع نظام جمهوري اسلامي ايران تمام شد. مگر مي شود کسي بيايد اين پيروزي را به نفع جريان خودش مصادره کند؟ اين پيروزي متعلق به مردم و دولت ايران است. پيروزي سه قوه ايران است. اصلا اين صف بندي ها درست نيست.
فهرست حاميان دولت، "رايحه خوش خدمت" تا پيش از انتخابات از کسب اکثريت کرسي هاي شوراي شهر تهران مي گفت، به نظر شما چطور شد که اين اتفاق نيفتاد؟
 
ببينيد، من عرض کردم اينکه شما گروهها را جدا مي کنيد من قبول ندارم.
چي را قبول داريد؟

الان اصولگرايان هستند. چه زير تابلوي "رايحه خوش خدمت" چه هر تابلوي ديگري. من از رسانه ها استدعا دارم اين پيروزي بزرگ مردم ايران را در دو انتخابات با اين حضور چشمگير به کام مردم شيرين کنند و اختلافات را اصلا مطرح نکنند.
با توجه به اعلام نتايج اوليه، هفت نفر از جريان "اصلاح طلب" هم وارد شوراي شهر تهران شده اند. به گمان حاميان احمدي نژاد، آيا اين نشان دهنده اقبال به اين گروه نيست؟

ببينيد، در مورد اين هفت نفر بايد بگويم ما در جلسه اي که خدمت مقام معظم رهبري بوديم، ايشان آنقدر دايره اصولگرايي را وسيع اعلام فرمودند که به نظر ما اين هفت نفر هم اصولگرا هستند. همه آنها در زمره وفاداران به نظام هستند.
در انتخابات ديگر، انتخابات خبرگان، ما شاهد پيروزي جريان رفسنجاني بر مصباح يزدي بوديم، حاميان احمدي نژاد اين پيروزي را زمينه ساز تقويت دوباره جريان رفسنجاني در صحنه سياسي کشور نمي دانند؟

خير، ببينيد اصلا پسنديده نيست که بگوييم پيروزي آقاي رفسنجاني بر آقاي مصباح يزدي. آخر علما و مجتهدين ما همه يک حرف را مي زنند. ممکن است هواداران آنها بيايند و شائبه اي ايجاد کنند وگرنه همه آنها به نظام و امام معتقد هستند. نبايد اين مسائل را عنوان کرد. بهتر است کام شيرين مردم ايران از انتخابات با اين شبهات تلخ نشود.


No comments:

Post a Comment